„Podsjetnik od životne važnosti“ za sve motocikliste i mopediste

Slika \PU_SK\slike\prometna policija motoristi.jpg

Dolaskom ljepših i dužih dana vlasnici limenih ljubimaca – motocikla i mopeda dobivaju priliku da pokažu svoje vlasništvo u punom sjaju, kako u fizičkom tako i u tehničkom smislu

S obzirom na nadolazeće ljepše vremenske uvjete, na prometnicama je uočen pojačani promet motocikala i mopeda, pa ovom prilikom podsjećamo mopediste i motocikliste da:
- voze propisanim brzinama, odnosno da brzinu prilagode uvjetima na kolniku,
- upravljaju s položenim vozačkim ispitom i potrebnom položenom kategorijom,
- upravljaju motociklima i mopedima koji su registrirani, odnosno koji imaju važeću prometnu dozvolu i koji su tehnički ispravni bez ikakvih preinaka,
- tijekom vožnje motociklima i mopedima obavezno koriste zaštitnu kacigu, pri čemu mislimo na vozače i putnike, kao i svu drugu opremu koja nije propisana, ali je korisna posebno ukoliko bi sudjelovali u prometnim nesrećama jer zaštitna oprema ublažava moguće ozljede, odnosno njihove posljedice. Tu u prvom redu mislimo na motociklističke jakne, hlače, kombinezone, rukavice, čizme, štitnike i drugo.

Koristimo prigodu te posebno naglašavamo obveze i odgovornost roditelja mladih osoba koje koriste motocikle i mopede. U zaštiti mladih mopedista i motociklista, prije same kupnje mopeda i motocikla poduzmite sve potrebne predradnje (polaganje vozačkog ispita, obavljanje tehničkog pregleda i registracije vozila, provjera tehničke ispravnosti vozila, kupnja zaštitne kacige i druge potrebne zaštitne opreme), kako bi oni bili što zaštićeniji i osposobljeniji za sigurno sudjelovanje u prometu. Ujedno sve što vrijedi za vozača, vrijedi i za putnika na motociklima i mopedima.

Izdvajamo najčešće greške vozača motora, motocikala i mopeda: 
- neprilagođena i nedopuštena brzina,
- nenošenje propisane i homologirane zaštitne kacige na glavi ili ih često koriste na nepropisan način,
- kretanje površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
- precjenjivanje vozačke sposobnosti i u isto vrijeme podcjenjivanje opasnosti u prometu,
- pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika koji je namijenjen za kretanje vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
- vožnja s neupaljenim svjetlima na vozilima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako „manju siluetu samog vozila i vozača“ u odnosu na druga vozila, još manje uočljiviji u prometu za druge
- upravljanje neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima te često izvođenje preinaka na vozilima,
- upravljanje prije stjecanja prava, odnosno bez položene određene kategorije,
- uklanjanje blokade na mopedima.
 
Apeliramo i na vozače automobila da u odnosu na vozače motora, motocikala i mopeda pripaze da im ne oduzimaju prednost, da prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, obrate pozornost na ovu kategoriju vozača tako da im se ne nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala, da vode računa da su motocikli (a sve više i mopedi) vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti relativno jako velika ubrzanja.

Popis savjeta i preporuka za vozače mopeda i motocikala:
  • prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
  • uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, odjenite svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • provjeriti tlak u gumama,
  • upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga,
  • poštivati dopuštena ograničenja brzine,
  • prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste)
  • prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
  • izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne voziti slalom između vozila,
  • kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla, a posebice ne organizirati utrke na prometnicama,
  • predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
  • voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
  • voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.