- Objavljeno: 21.03.2019.
Smrtno stradao motociklist
U jučerašnjoj prometnoj nesreći oko 18,25 sati na državnoj cesti D-33 teške i po život opasne ozlijede je zadobio 57-godišnji vozač motocikla, kojemu je u 21,25 sati u Općoj bolnici Šibenik konstatirana smrt
Do prometne nesreće je došlo kada je 57-godišnji vozač pri upravljanju motociklom Honda, šibenskih registracijskih oznaka, krećući se državnom cestom D-33 is smjera juga u smjeru sjevera (Konjevrate-Drniš), zbog neprilagođene brzine kretanja motocikla osobinama ceste (zavoj ulijevo) izlaskom iz lijevog zavoja izgubio kontrolu nad upravljačem i izletio izvan kolnika na zemljano-travnatu površinu, gdje dolazi do prevrtanja motocikla i pada vozača s motocikla. Nakon toga se motocikl i vozač zaustavljaju na zemljano-travnatoj površini s istočne strane kolnika.O ovoj prometnoj nesreći će biti izvješteno nadležno Državno odvjetništvo u Šibeniku.
Povodom ovog tragičnog događaja ponovno skrećemo pažnju na najčešće pogreške vozača motociklista i mopeda zbog kojih stradavaju:
- kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
- ne nose zaštitne kacige,
- kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
- precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
- obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera
- provlače se između zaustavljenih kolona vozila
- voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike
- upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
- upravljaju prije stjecanja prava,
- uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h.
Savjeti i preporuke za vozače mopeda i motocikala:
- prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti,
- uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
- zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
- provjeriti tlak u gumama,
- upaliti dnevno ili kratko svjetlo,
- ne upravljajati pod utjecajem alkohola ili droga,
- poštivati dopuštena ograničenja brzine,
- prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
- prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga,
- izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
- prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
- ne voziti slalom između vozila,
- kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
- predviđati poteze vozača (drugih) automobila,
- voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe,
- voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
- poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.
Upozoravamo sve vozače mopeda i motocikla na odgovorno ponašanje u prometu, jer samo takvo ponašanje doprinos njihovoj sigurnosti, kao i sigurnosti svih drugih sudionika u prometu.