- Objavljeno: 03.02.2016.
Analiza stanja u prometu za protekli mjesec
U odnosu na stanje sigurnosti u cestovnom prometu protekloga mjeseca, odnosno tijekom mjeseca siječnja na našem području je zabilježeno ukupno 50 prometnih nesreća, što je u odnosu prema 63 prometne nesreće u ovom mjesecu prošle godine smanjenje za 13 prometnih nesreća ili 20,63 %.
foto: ilustracija
U odnosu na stanje sigurnosti u cestovnom prometu protekloga mjeseca, odnosno tijekom mjeseca siječnja na našem području je zabilježeno ukupno 50 prometnih nesreća, što je u odnosu prema 63 prometne nesreće u ovom mjesecu prošle godine smanjenje za 13 prometnih nesreća ili 20,63 %.
U strukturi prometnih nesreća najviše je nesreća s materijalnom štetom 37 (u istom razdoblju prošle godine 45), zatim nesreća s ozlijeđenim osobama 13 (lani 17).Prošle godine je bila 1 prometna nesreća sa smrtno stradalom osobom što nije slučaj ove godine. U ovim nesrećama ukupno je stradalo 20 osoba (u istom razdoblju prošle godine 32), od čega je 17 lakše ozlijeđenih osoba (lani 21), 3 teško ozlijeđenih osoba (lani 6), 0 poginula osoba (lani 5) .
Prometne nesreće su se najčešće događale: ponedjeljkom 13 (12), petkom 10 (13), utorkom 7 (5), srijedom 6 (lani 7), četvrtkom 6 (9), subotom 5 (8) I nedjeljom 3 (9).Najkritičniji sati su između 10,00-14,00 kada se dogodilo 17 prometnih nesreća ili 34 % svih prometnih nesreća.
Najčešći načini (vrste) događanja prometnih nesreća su: slijetanje sa ceste 14 (lani 16), međusobni sudar vozila - bočni sudar - 10 (8), udar vozila u parkirano vozilo 6 (12), međusobni sudar vozila iz suprotnih smjerova 5 (6), međusobni sudar vozila u pokretu pri vožnji unazad 3 (4), međusobni sudar vozila u pokretu pri vožnji u slijedu 1 (5), nalet vozila na pješaka 2(3), i dr. Najčešće greške sudionika koje su prethodile događanju samih prometnih nesreća su: nepropisna i neprilagođena brzina 20 (lani 18), nepropisno skretanje, okretanje i vožnja unazad 9 (8), prednost prolaza 5 (lani 6), nepropisno uključivanje u promet 4(4), vožnja na nedovoljnom razmaku 1 (4), i dr..
Za napomenuti je da 48 (lani 56) prometnih nesreća su uzrokovano greškom vozača dok se tijekom siječnja 2016. godine nije dogodila nesreća koja je uzrokovana greškom odnosno propustom pješaka, kao niti prošle godine .
Analizirajući uzroke prometnih nesreća vidljivo je da je i nadalje najveći uzrok prometnih nesreća neprilagođena brzina kretanja vozila koja je uzrok 20 (lani 18) prometnih nesreća ili 40 % događanja svih prometnih nesreća.
Uspoređujući broj poduzetih mjera u prometu od strane policijskih službenika što se tiče sankcioniranja nepropisne brzine kretanja vozila vidljivo je da su tijekom siječnja 2016. godine poduzeto 459 mjera, dok je tijekom siječnja 2015. godine poduzeto 587 mjera što je smanjenje za 128 mjera ili 21,80%. Analizirajući broj poduzetih mjera po jednoj prometnoj nesreći utvrđeno je da je tijekom siječnja 2016. godine poduzeto 9,18 mjere, dok je tijekom siječnja 2015. godine poduzeto 9,31 mjera što predstavlja smanjenje broja poduzetih mjera po jednoj prometnoj nesreći.
Analizirajući broj prometnih nesreća koje su uzrokovali vozači u alkoholiziranom stanju utvrđeno je da su isti uzrokovali 6 prometnih nesreća (lani 3) ili 12 % od svih prometnih nesreća, 46,15% svih prometnih nesreća sa ozlijeđenim osobama, 16,21 % svih prometnih nesreća sa materijalnom štetom.U postupanju prema vozačima koji upravljaju vozilom pod utjecajem alkohola i droga vidljivo je smanjenje broja mjera u siječnju 2016. godine, u odnosu na siječnju 2016. godine za 1,58% ( 62 mjera u odnosu na 63 mjere).
Analizirajući broj prometnih nesreća koje su uzrokovali mladi vozači utvrđeno je da su isti uzrokovali 9 prometnih nesreća (lani 2) ili18 % od svih prometnih nesreća, od kojih je 4 (lani 1) ili 8 % svih prometnih nesreća sa ozlijeđenim osobama,te 5 (lani 1 ) ili 10 % svih prometnih nesreća sa materijalnom štetom.