Povodom početka sezone intenzivnije vožnje motocikla i mopeda i negativnog trenda stradavanja vozača te kategorije i na našem području će se poduzimati pojačane preventivno-represivne mjere prema vozačima motocikla i mopeda
Upravo iz razloga da je čovjek ključni faktor za sigurnost prometa u narednom vremenskom razdoblju na području ove Policijske uprave poduzimati će se pojačane preventivno-represivne mjere prema vozačima motocikla i mopeda i to kroz provjeru i sankcioniranje korištenja zaštitne opreme (kacige), kao i svih ostalih prekršaja koje ti vozači čine u prometu.
Na nužnost intenzivnijeg postupanja upućuju i naši statistički pokazatelji prema kojima su od početka ove godine do danas zabilježeno ukupno 9 prometnih nesreća motociklista i mopeda, u kojima je jedna osoba smrtno stradala, 2 osobe su teže i 2 lakše ozlijeđene, a zabilježene su 3 prometne nesreće s materijalnom štetom.
U prilog gornjem ponovno skrećemo pažnju, na najčešće
pogreške vozača motociklista i mopeda zbog kojih stradavaju, a to su; kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,ne nose zaštitne kacige, kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila, precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu, obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera, provlače se između zaustavljenih kolona vozila, voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike, upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima, upravljaju prije stjecanja prava i uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 50 km/h.
Kao
savjete i preporuke za sigurnu vožnju vozača mopeda i motocikala preporučujemo; prije vožnje očistiti vizir, staviti zaštitnu kacigu i pravilno je zategnuti, uz zaštitnu kacigu, koristiti i drugu zaštitnu opremu (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice), zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je da nose svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima, provjeriti tlak u gumama, upaliti dnevno ili kratko svjetlo, ne upravljati pod utjecajem alkohola ili droga, poštivati dopuštena ograničenja brzine, prilagoditi brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste), prilikom vožnje u skupini, voziti u slijedu jedan iza drugoga, izbjegavati vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima i prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknuti se od središnje crte (jer se vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju glava vozača može nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera), ne voziti slalom između vozila,kontrolirati svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispitivati i ne dokazivati mogućnosti svog mopeda ili motocikla, predviđati poteze vozača (drugih) automobila,voziti se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe, voziti sredinom prometnog traka (iznimka je situacija kada se kreće kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika) i poduzeti i sve drugo što je u njihovoj moći da budu sigurni u prometu.
Upozoravamo vozače da pri vožnji poštuju zakonske odredbe i da tijekom vožnje obrate pozornost na ostale sudionike u prometu, posebno na motocikliste, mopede i bicikliste, te da pri svakoj radnji u prometu pogledaju dva puta i uvjere se da sigurno mogu izvršiti radnju bez opasnosti po druge, jer time možda mogu spasili nečiji život.
Stranica